Praktijk Bewust Zijn voor lichaamsgerichte psychotherapie

Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg

Werkelijke verandering ontstaat als je gaat luisteren naar wat je gevoel je ingeeft en ernaar gaat handelen. Dat kan verwarrend of tegenstrijdig lijken maar zal je de mooiste verwondering en transformaties geven naar groei en innerlijke rust.

Ik werk ruim 35 jaar als coach, therapeut en trainer in mijn eigen praktijk. Ik begeleid mensen die vastlopen in hun leven om uit lijden, pijn en verstrikking te komen en weer lichter en vreugdevoller te leven.
Ik kan je helpen te vertrouwen op je gevoel en innerlijke wijsheid en van daaruit je leven vorm te geven en ten volle te gaan leven.

Dat kan via een individueel traject, maar ook via live of online trainingen.

Roos Plagge

Lichaamsgericht psychotherapeut Coach Trainer

  • Is het tijd voor een herschikking van jezelf en je leven?
  • Blijf je hangen in gevoelens en situaties waar je eigenlijk al lang uit had willen stappen?
  • Weet je dat het anders kan, maar lukt het je niet helemaal dat te veranderen?
  • Heb je al van alles geprobeerd, maar werkt het toch niet helemaal voor jou?
  • Zoek je houvast en steun, een pad dat je kunt bewandelen en de juiste koers voor jezelf?

Dan ben je hier op de juiste plaats, want dat is precies waar ik je bij kan helpen.

Op een prettige en ontspannen manier kan ik je helpen op je pad van groei. Mijn werkwijze is grondig, diepgaand en transformerend.

Kijk rustig even rond op mijn website en als je meer informatie wilt, dan kun je me mailen voor meer informatie of een app sturen.

Dan plannen we een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek.

Contact

Mijn werkwijze

In de sessies wordt je innerlijke behoefte aan groei en herstel aangesproken. We werken niet alleen op het mentale of emotionele vlak, maar betrekken ook wat je voelt in je lichaam. Door met aandacht stil te staan bij lichamelijke sensaties, gevoelens en emoties, komen we snel bij de diepere lagen die om heling vragen.

Deze lichaamsgerichte ingang maakt het therapeutisch proces bijzonder effectief. Onbewuste patronen, oude overtuigingen en diep ingesleten beschermingsmechanismen worden zichtbaar en wat ooit vastzat, kan geheeld worden en weer gaan stromen.

Soms gaat het om oude pijn of trauma’s, blokkades of klachten die niet met praten alleen opgelost kunnen worden. In mijn werkwijze breng ik verschillende technieken samen met intuïtie, levenservaring en inlevingsgevoel waardoor we in diepere lagen kunnen komen.

Ik kijk holistisch naar jou, dat betekent dat ik niet alleen aandacht heb voor het probleem waarmee je komt, maar ook voor de samenhang met andere aspecten van je leven en gezondheid. Mijn specialisatie is therapeutisch coachen, waarin ik samen met jou blokkades, sluiers, trauma’s en oude patronen onderzoek die je belemmeren. Wat zichtbaar wordt, kan worden bevrijd. Door het contact te herstellen op alle niveaus met wie je in essentie bent komt die bevrijding en kun je weer verder.

Cliëntervaringen

Ik weet hoe waardevol het kan zijn om te lezen hoe anderen hun sessies hebben ervaren. Daarom deel ik hieronder, met toestemming, een aantal reacties van cliënten die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden. De ervaringen geven je een gevoel van wat er mogelijk is als je dit pad met mij opgaat.

Ik wil je enorm bedanken voor mijn mooie verbindende sessies bij jou. De opstellingen, het contact met mijn gevoelens en het naar binnen keren hebben mij steeds meer bij mezelf terug gebracht. Een mooi proces naar steeds meer zelfliefde.

Bedankt dat jij me gesteund hebt op dit pad.

— Renate

Dank je wel en ontzettend bedankt voor gisteren. Het bezoek heeft me echt goed gedaan! Je aandacht, betrokkenheid, de verkregen inzichten geven me vertrouwen richting de toekomst om zelf intenser van het leven te genieten, maar ook dat dit samen met mijn vrouw gaat gebeuren. Nogmaals dank en kijk uit naar de volgende afspraak.

— Marco

Hoi Roos,

Dankjewel voor vanochtend. Zo fijn om even alles van me af te praten en dat je zo veel van me weet wat ik allemaal heb meegemaakt en ook dat je alles onthoudt. Dat vind ik heel bijzonder en daar ben ik je heel dankbaar voor. Heb al die jaren zo veel aan je gehad en zoveel geleerd, dat maakt echt dat ik altijd toch bij mezelf ben gebleven en alle situaties toch doorstaan heb.

— Danique

Moeder meisje van 14 jaar.

Excuses voor dit late bericht maar vergeet steeds om jou een mailtje te sturen over mijn dochter. Dit komt ook dat het zo goed gaat met haar dat ik de vervelende periode die zij heeft gehad steeds vergeet. Ze is echt compleet veranderd. Natuurlijk nog steeds wel onze lieve dochter maar zij is aardig aan het puberen. Ze straalt, zit lekker in haar vel. Daarnaast is ze ook brutaal en ontzettend haar eigen grenzen aan het opzoeken. Heel grappig om te zien maar voor ons ook wel wennen. Ook in gezelschappen is ze druk en zit ze lekker te kletsen met iedereen. Hierbij wil ik jou hartstikke bedanken voor jou fijne hulp.

— Moeder

Fijn dat ik mensen heb kunnen overtuigen om naar jou toe te gaan. Want ja, ik ben echt heel erg mezelf geworden en nog steeds ontdek ik dingen van mezelf die ik nog niet wist. Ik ben mezelf gaan kennen, en ik doe absoluut geen dingen meer die ik niet wil en het belangrijkste, ik ben in mezelf gaan geloven! Allemaal dankzij jou! Ik denk nog veel aan je, je bent zo bijzonder en ik vind dat ik bevoorrecht ben dat ik je heb mogen leren kennen.

— Jerney

Lieve Roos,

De sessies hebben ruimte en rust gebracht , meer liefde naar mezelf toe en daardoor zo veel meer licht en ' me goed voelen'. Gedeeltelijk misschien ook door de meditaties maar het mooiste is uiteindelijk het effect , het ( voorlopige?) eindresultaat.
Het is fijn jou als therapeut te leren kennen ...gevoelig , lief , to the point, geduldig, kundig en met veel ervaring... je bent een lief , groothartig mooi mens , nog jong ( hier glimlach ik breeduit want ja, echt waar , je zag er zo mooi en jong uit) en in staat en gelegenheid om nog heel veel mensen op hun pad verder te helpen.

Fijn om jou te kennen lieve Roos! En Dankjewel

Zie je woensdag
Liefs Dineke

— Dineke

De basis van de coaching is 'Bronaanpak': probleem bij de bron aanpakken zodat je er nooit meer blind in kunt stappen.

— Vrouw, 27 jaar

Toch werkte het weer even confronterend om zo die zinnetjes erbij te schrijven. Zowat iedere keer als ik bij jou vandaan kom voelt het alsof ik een soort geopereerd ben, op energiegebied dan en verstandelijk soms ook. Alles moet even zijn nieuwe draai vinden.

Maar ik voel zo duidelijk dat die veranderingen heel positief zijn (dat blijkt natuurlijk ook wel uit alles), hoe lastig sommige dingetjes ook zijn om los te wrikken. Echt mooi hoe dat werkt, ik ben je heeeeeeel dankbaar voor je hulp.

Dankjewel voor de uitwerking van de coaching. Ik wil je ook hartelijk bedanken voor de afgelopen tijd, je hebt mij echt super geholpen in de moeilijkste tijd van mijn leven, fijn dat ik altijd mocht komen, jij meedacht hoe ik het anders kon bekijken en ermee om leren gaan. Het voelde als een warm bad.

— Ineke

Hoi Roos,

Ik zat m'n week door te nemen en toen zag ik zat wij vrijdag een afspraak hebben staan om even te evalueren hoe het gaat. Maar, eigenlijk moet ik zeggen dat het goed gaat! Ik heb bijna nooit meer last van m'n maag, en als ik dat wel heb, weet ik ook gelijk waarom. Ook heb ik op werk aangegeven dat ik het komende jaar ga focussen op m'n werk/privé balans incl. Het vaderschap en dat ik alle "extra" zaken aan me voorbij laat gaan. Ik heb veel meer rust en voel me goed!

Kortom, ik denk niet meer dat ik de sessie vrijdag nodig heb en wil hem eigenlijk annuleren. Kan dat?
 
Zo ja wil je graag via deze weg bedanken voor het afgelopen jaar, het heeft me erg geholpen. Mocht ik toch weer vastlopen zal ik zeker op tijd aan de bel trekken, maar ik heb het gevoel dat het goed zit! Mocht ik iemand anders met soortgelijke klachten horen zal ik je aanraden.
 
Groeten,
Joost

— Joost

Relatietherapie:
Ik heb de sessie als heel waardevol ervaren! Ik vond het mooi om te zien hoe hij zich heeft opengesteld en ik denk dat jij enorm de vinger op de zere plek hebt weten te leggen. Het heeft ons bepaalde patronen doen inzien, waar we ons zelf niet bewust van waren. En een mooie oefening waar we aan kunnen werken. Nu is het zaak dat we ermee aan de slag gaan. Anoniem

— Anoniem

Jij hebt me goed geholpen met je coaching. Het was op het persoonlijke vlak, maar parallel daaraan werkte het ook op het professionele vlak. Mijn ontwikkeling in mijn studie. Je bent een kei in je vak! 

— Anita
Home