Praktijk Bewust Zijn voor lichaamsgerichte psychotherapie

Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg

Werkelijke verandering ontstaat als je gaat luisteren naar wat je gevoel je ingeeft en ernaar gaat handelen. Dat kan verwarrend of tegenstrijdig lijken maar zal je de mooiste verwondering en transformaties geven naar groei en innerlijke rust.

Ik werk ruim 35 jaar als coach, therapeut en trainer in mijn eigen praktijk. Ik begeleid mensen die vastlopen in hun leven om uit lijden, pijn en verstrikking te komen en weer lichter en vreugdevoller te leven.
Ik kan je helpen te vertrouwen op je gevoel en innerlijke wijsheid en van daaruit je leven vorm te geven en ten volle te gaan leven.

Dat kan via een individueel traject, maar ook via live of online trainingen.

Roos Plagge

Lichaamsgericht psychotherapeut Coach Trainer

  • Is het tijd voor een herschikking van jezelf en je leven?
  • Blijf je hangen in gevoelens en situaties waar je eigenlijk al lang uit had willen stappen?
  • Weet je dat het anders kan, maar lukt het je niet helemaal dat te veranderen?
  • Heb je al van alles geprobeerd, maar werkt het toch niet helemaal voor jou?
  • Zoek je houvast en steun, een pad dat je kunt bewandelen en de juiste koers voor jezelf?

Dan ben je hier op de juiste plaats, want dat is precies waar ik je bij kan helpen.

Op een prettige en ontspannen manier kan ik je helpen op je pad van groei. Mijn werkwijze is grondig, diepgaand en transformerend.

Kijk rustig even rond op mijn website en als je meer informatie wilt, dan kun je me mailen voor meer informatie of een app sturen.

Dan plannen we een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek.

Contact

Mijn werkwijze

In de sessies wordt je innerlijke behoefte aan groei en herstel aangesproken. We werken niet alleen op het mentale of emotionele vlak, maar betrekken ook wat je voelt in je lichaam. Door met aandacht stil te staan bij lichamelijke sensaties, gevoelens en emoties, komen we snel bij de diepere lagen die om heling vragen.

Deze lichaamsgerichte ingang maakt het therapeutisch proces bijzonder effectief. Onbewuste patronen, oude overtuigingen en diep ingesleten beschermingsmechanismen worden zichtbaar en wat ooit vastzat, kan geheeld worden en weer gaan stromen.

Soms gaat het om oude pijn of trauma’s, blokkades of klachten die niet met praten alleen opgelost kunnen worden. In mijn werkwijze breng ik verschillende technieken samen met intuïtie, levenservaring en inlevingsgevoel waardoor we in diepere lagen kunnen komen.

Ik kijk holistisch naar jou, dat betekent dat ik niet alleen aandacht heb voor het probleem waarmee je komt, maar ook voor de samenhang met andere aspecten van je leven en gezondheid. Mijn specialisatie is therapeutisch coachen, waarin ik samen met jou blokkades, sluiers, trauma’s en oude patronen onderzoek die je belemmeren. Wat zichtbaar wordt, kan worden bevrijd. Door het contact te herstellen op alle niveaus met wie je in essentie bent komt die bevrijding en kun je weer verder.

Cliëntervaringen

Ik weet hoe waardevol het kan zijn om te lezen hoe anderen hun sessies hebben ervaren. Daarom deel ik hieronder, met toestemming, een aantal reacties van cliënten die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden. De ervaringen geven je een gevoel van wat er mogelijk is als je dit pad met mij opgaat.

Roos kan je leven op een hoger niveau tillen, dit doet zij doorgebruik te maken van haar scherpe intuïtie en de gave zich in je te verplaatsen, zij kan hierdoor haar vinger precies op de zere plek leggen en die zere plek samen met je helen. Zodat je het leven kan leiden dat echt bij je past en waar je je gelukkig en tevreden bij voelt. Ontzettend verfrissend en opgeruimd voelt dat!

— Anne Rijkenbarg

Ik wil je enorm bedanken voor mijn mooie verbindende sessies bij jou. De opstellingen, het contact met mijn gevoelens en het naar binnen keren hebben mij steeds meer bij mezelf terug gebracht. Een mooi proces naar steeds meer zelfliefde.

Bedankt dat jij me gesteund hebt op dit pad.

— Renate

Het kennismakingsgesprek dat ik had met Roos bleek voor mij eigenlijk niet nodig. Het voelde direct vertrouwd en veilig. In de sessies die volgden liet Roos mij, volledig objectief, mezelf hervinden. Door het aanbieden van vragen, het geven van andere invalshoeken en door mij in contact te laten zijn met mijn lichaam heeft Roos mij geholpen om mij bewust te maken van mijn unieke zelf en van mijn kracht. Ik verschoof van de verstrikkingen in mijn verstand naar het gevoel in mijn hart en lichaam. Roos liet me zelf dingen voelen en me zelf tot inzichten en conclusies komen. En haar geduld en begrip voor mij liet me op een zachtere manier naar mezelf kijken, wat positief heeft bijgedragen in mijn ontwikkeling. Roos haar hulp heb ik als zeer kundig en als zeer warm ervaren. Achteraf vind ik het verbazingwekkend hoeveel er sinds onze gesprekken positief veranderd is in mijn leven, hoeveel belangrijke keuzes ik heb gemaakt. Nu ik beter in verbinding sta met mezelf geniet ik meer van mijn leven en kan ik eindelijk doen waarvan ik altijd heb gevoeld dat het erin zat: Tekenen en schilderen vanuit mijn hart. Ik ben lang niet uitgeleerd, nieuwe inzichten en ontwikkelingen zullen blijven komen, maar ik voel me zoveel rijker en ontzettend dankbaar.

Wat ben jij toch een bijzonder persoon..., Ik ben erg blij dat ik jou heb mogen ontmoeten al was het door omstandigheden.... Je weet steeds weer mij te raken met de dingen die je uit mijn verleden ophaalt, die je zegt en waar we mee aan de slag gaan om mij een innerlijk beter, en positiever zelfbeeld te geven, en ook vooral dat ik dingen ga verwerken, en ik me meer bewust wordt van mijn eigen ik...gelukkig ben jij er om mij hierin te begeleiden..

De sessie van vanmorgen kwam een beetje raar tot zijn eind, maar was weer een echte eye opener voor me. De "Wond" waar je het over hebt is denk ik, bij mij de meest lastige omdat deze al jaren ingesleten zit, maar ook dit is te verwerken, net als dat ik bezig ben met de rest te verwerken en een plek te geven.

Ik had van te voren nooit bedacht dat het zo heftig zou kunnen worden, en dat je als persoon zoveel in je leven laat gebeuren waardoor je eigenlijk vast komt te zitten in je gevoel, en gevoelens naar anderen verkeerd uit..

Ik wordt me elke keer meer bewust dat er nog genoeg te leren is ,en ben erg blij dat jij die handvatten aanreikt. Dank je voor alle wijsheid die je me nu al meegeeft.. Mooi om te zien, en horen dat jij dingen zo snel op merkt en bespreekbaar maakt. En het dan ook bij het juiste eind te hebben, wat is jou gave...??? Hahaha.

En bedankt weer voor je verslag. Ben er weer erg blij mee, om het nog eens door te kunnen nemen, en na te kunnen lezen.....Is al een hoop besproken en gebeurt, en het voelt nog steeds fijn om met jou stukje bij beetje mijn pad te mogen ruimen en opschonen...en opnieuw te plaveien, met mijn eigen ik en een ieder die een stuk of stukje mee wandelt op mijn pad.

Het voelt veilig en goed! Dank je wel.

Dikke Knuffel voor jou, Paul

— Paul

Hoi Roos,

Ik zat m'n week door te nemen en toen zag ik zat wij vrijdag een afspraak hebben staan om even te evalueren hoe het gaat. Maar, eigenlijk moet ik zeggen dat het goed gaat! Ik heb bijna nooit meer last van m'n maag, en als ik dat wel heb, weet ik ook gelijk waarom. Ook heb ik op werk aangegeven dat ik het komende jaar ga focussen op m'n werk/privé balans incl. Het vaderschap en dat ik alle "extra" zaken aan me voorbij laat gaan. Ik heb veel meer rust en voel me goed!

Kortom, ik denk niet meer dat ik de sessie vrijdag nodig heb en wil hem eigenlijk annuleren. Kan dat?
 
Zo ja wil je graag via deze weg bedanken voor het afgelopen jaar, het heeft me erg geholpen. Mocht ik toch weer vastlopen zal ik zeker op tijd aan de bel trekken, maar ik heb het gevoel dat het goed zit! Mocht ik iemand anders met soortgelijke klachten horen zal ik je aanraden.
 
Groeten,
Joost

— Joost

Hard zijn voor mezelf heeft plaats gemaakt voor een heerlijke zachtheid en geluk. Twijfel aan mezelf en niet weten wat ik wil heeft plaats gemaakt voor acceptatie en het volgen van een yoga opleiding die voelt als thuiskomen
Energie, futloosheid heeft plaatsgemaakt voor een kalme constante energie.

Het moment dat ik de deur in haar bijzondere praktijk binnen liep is mijn leven met 360graden in positieve richting veranderd! De coaching heeft mij het goede pad gewezen.

Als ieder mens het geluk had in zijn leven in contact te komen met Roos zou de wereld er een stuk mooier en lichter uit zien!

Lieve Roos, Bedankt.
Liefs Anne

— Anne

Relatietherapie:
Ik heb de sessie als heel waardevol ervaren! Ik vond het mooi om te zien hoe hij zich heeft opengesteld en ik denk dat jij enorm de vinger op de zere plek hebt weten te leggen. Het heeft ons bepaalde patronen doen inzien, waar we ons zelf niet bewust van waren. En een mooie oefening waar we aan kunnen werken. Nu is het zaak dat we ermee aan de slag gaan. Anoniem

— Anoniem

Ik wil je laten weten dat ik voorlopig geen therapie meer nodig heb. En ik wil je heel erg bedanken voor je steun, je hulp en je fijne manier van therapie geven. Ik heb onwijs veel aan je gehad, je hebt me goede inzichten gegeven. Ik ben echt anders gaan denken, en voel me daardoor echt beter. Lieve Roos,Mocht ik ooit weer behoefte hebben aan een luisterend oor en goede hulp, zal ik zeker bij jou terug komen!

Maar hopelijk is dat niet meer nodig ;) Nogmaals héél erg bedankt!

— Linda

Lieve Roos, wat ben ik blij dat we jou ontmoet hebben en bij jou onder behandeling zijn geweest. Alles ziet er nu gelukkig anders uit dan een jaar geleden. Door de coaching heb ik een en ander weer op een rijtje gekregen waardoor ik geleerd heb op een andere manier de situatie van mijn dochter te benaderen en kon ik uit de emotie, paniek en machteloosheid komen die dit teweeg bracht. In samenwerking met jou is mijn dochter langzaamaan in gaan zien in wat voor vreselijke situatie ze zat en heeft daar ook wat aan gedaan. Ze is inmiddels een sterke opgewekte levenslustige jonge vrouw geworden ik ben je dan ook voor eeuwig dankbaar. Met heel veel liefs.

Mijn zoon van 10 jaar is een paar keer bij Roos geweest omdat hij in een loyaliteits conflict zat tussen gescheiden ouders. Hij werd steeds stiller en in zichzelf gekeerd, onzeker. Na de eerste sessie kletste hij erop los en was al meteen een stuk vrolijker en opgeluchter. Het is hem duidelijker geworden wat hij eigenlijk wil. Hij is daardoor stelliger en standvastiger geworden is bij zijn eigen waarheid gebleven. Hij is een stuk zelfverzekerder geworden en zit lekkerder in zijn vel. De therapie bij Roos is geschikt om vraagstukken in een scheiding waar kinderen mee tobben helder te krijgen. Het heeft hem geholpen om een weg te vinden die voor hem het beste was. Ik merk dat hij een stuk vrolijker is geworden. Roos heeft hem geholpen zijn eigen waarheid en wijsheid te laten ervaren door te luisteren en te vragen. Hierbij heeft Roos hem geleerd om voor zijn eigen mening op te komen en zijn gevoelens te uiten. Roos begeleidde hem zonder woorden in zijn mond te leggen of een mening of oordeel te geven.

Ik ben enorm dankbaar dat ik de trainingen en therapie bij Roos mag volgen. Haar kennis, inzichten en vaardigheden betekenen heel veel voor mij. Ze weet precies de juiste vragen te stellen en geeft mij handvatten waar ik dagelijks echt iets aan heb. Wat ik bij haar leer, helpt mij niet alleen tijdens de training en de sessies, maar vooral ook in mijn dagelijkse leven. Ik voel me gezien, gehoord en gesteund.

— Bianca

Dankjewel voor het verslag en voor de lieve woorden! Ik ben jou heeeeeel erg dankbaar voor de therapie en voor hoe je met mij bent omgegaan. Ik voelde me meteen heel erg veilig en gehoord waardoor ik dingen die ik heel diep had weggestopt durfde te delen. En door je gevoeligheid voelde je al dingen aan waardoor iets niet benoemen of negeren geen optie was, wat echt een toevoeging was. Door jou kan ik nu luisteren naar wat mijn lichaam aangeeft en waar ik bepaalde spanning of emoties voel en wat dat me wil vertellen. Nogmaals dankjewel voor alles en dat ik nu zonder al deze bagage door m'n leven kan gaan. Liefs Marjoleine

— Marjoleine
Home