Praktijk Bewust Zijn voor lichaamsgerichte psychotherapie

Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg

Werkelijke verandering ontstaat als je gaat luisteren naar wat je gevoel je ingeeft en ernaar gaat handelen. Dat kan verwarrend of tegenstrijdig lijken maar zal je de mooiste verwondering en transformaties geven naar groei en innerlijke rust.

Ik werk ruim 35 jaar als coach, therapeut en trainer in mijn eigen praktijk. Ik begeleid mensen die vastlopen in hun leven om uit lijden, pijn en verstrikking te komen en weer lichter en vreugdevoller te leven.
Ik kan je helpen te vertrouwen op je gevoel en innerlijke wijsheid en van daaruit je leven vorm te geven en ten volle te gaan leven.

Dat kan via een individueel traject, maar ook via live of online trainingen.

Roos Plagge

Lichaamsgericht psychotherapeut Coach Trainer

  • Is het tijd voor een herschikking van jezelf en je leven?
  • Blijf je hangen in gevoelens en situaties waar je eigenlijk al lang uit had willen stappen?
  • Weet je dat het anders kan, maar lukt het je niet helemaal dat te veranderen?
  • Heb je al van alles geprobeerd, maar werkt het toch niet helemaal voor jou?
  • Zoek je houvast en steun, een pad dat je kunt bewandelen en de juiste koers voor jezelf?

Dan ben je hier op de juiste plaats, want dat is precies waar ik je bij kan helpen.

Op een prettige en ontspannen manier kan ik je helpen op je pad van groei. Mijn werkwijze is grondig, diepgaand en transformerend.

Kijk rustig even rond op mijn website en als je meer informatie wilt, dan kun je me mailen voor meer informatie of een app sturen.

Dan plannen we een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek.

Contact

Mijn werkwijze

In de sessies wordt je innerlijke behoefte aan groei en herstel aangesproken. We werken niet alleen op het mentale of emotionele vlak, maar betrekken ook wat je voelt in je lichaam. Door met aandacht stil te staan bij lichamelijke sensaties, gevoelens en emoties, komen we snel bij de diepere lagen die om heling vragen.

Deze lichaamsgerichte ingang maakt het therapeutisch proces bijzonder effectief. Onbewuste patronen, oude overtuigingen en diep ingesleten beschermingsmechanismen worden zichtbaar en wat ooit vastzat, kan geheeld worden en weer gaan stromen.

Soms gaat het om oude pijn of trauma’s, blokkades of klachten die niet met praten alleen opgelost kunnen worden. In mijn werkwijze breng ik verschillende technieken samen met intuïtie, levenservaring en inlevingsgevoel waardoor we in diepere lagen kunnen komen.

Ik kijk holistisch naar jou, dat betekent dat ik niet alleen aandacht heb voor het probleem waarmee je komt, maar ook voor de samenhang met andere aspecten van je leven en gezondheid. Mijn specialisatie is therapeutisch coachen, waarin ik samen met jou blokkades, sluiers, trauma’s en oude patronen onderzoek die je belemmeren. Wat zichtbaar wordt, kan worden bevrijd. Door het contact te herstellen op alle niveaus met wie je in essentie bent komt die bevrijding en kun je weer verder.

Cliëntervaringen

Ik weet hoe waardevol het kan zijn om te lezen hoe anderen hun sessies hebben ervaren. Daarom deel ik hieronder, met toestemming, een aantal reacties van cliënten die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden. De ervaringen geven je een gevoel van wat er mogelijk is als je dit pad met mij opgaat.

Ik vond het mooi hoe neutraal je bleef in de coaching. Je vraagstelling is heel respectvol en zacht ook als het gespannen wordt. Je ziet heel scherp waar de pijnpunten zitten en kan daar mooi uitleg over geven. Vrouw 54 jaar (Deze reactie kreeg ik na een relatie therapie sessie van bijna 2 uur van een man en een vrouw met rugzak uit het verleden van andere relaties. Er is wel veel liefde voor elkaar en ze proberen hun weg te vinden in de relatie.)

— Vrouw 54 jaar

Hoi Roos,
 
Heel erg bedankt dat jij me verder geholpen hebt in mijn leven en de vrouw te worden die ik graag wil zijn.
 
Groetjes, 
Marjon

— Marjon

Eind december, na een lange zoektocht langs verschillende therapeuten, besloot ik om de coaching uit te proberen. Door toedoen van een slopende, niet erkende depressie, veroorzaakt door een heftig doorslaap probleem voelde het bijna als een plicht om door te gaan met mijn pelgrimstocht.

Uiteraard ligt de oorzaak bij jezelf en moet je deze ook bij jezelf zoeken maar wat als je daar niet de juiste gereedschappen voor hebt? Ik wilde terug naar het gevoel van het jonge meisje die de wereld aan kon, die positief en vrolijk in het leven stond en vooral ervan kon genieten. Een utopie? Nee, want ooit was dat mijn innerlijk kind en die kon toch niet zomaar weg zijn. Het koste mij zelfs een dierbaar verblijf in het buitenland, na 17 jaar gaf ik het op omdat ik niet meer kon, ik was letterlijk en figuurlijk op.

De coaching is op die wijze ontworpen dat je met je eigen overtuigingen geconfronteerd wordt. Het is Roos die je leidt om die overtuigingen, die in de loop der jaren zijn ingeslopen, te ontmaskeren.

Dankzij Roos en een harde strijd met mezelf, bemerk ik dat ik betere nachten maak waardoor mijn motor langzaam weer op laadt. Ik kan het leven weer aan en het allermooiste ik kan weer van het leven genieten!

Roos, ik ben je dankbaar dat je deze opdracht in het leven op een dergelijk persoonlijke en warme wijze vervuld.

— Vrouw, 42 jaar

Eigenlijk voelt het best gek om na al die tijd te stoppen en tegelijkertijd voelt het ook goed. Ik weet dat ik mijn emoties nu kan handelen en heb inzicht verkregen.  Bijzonder ook, na al die tijd, dat jij dan op mijn pad kwam. Zeker na al die mislukte sessies die ik daarvoor in mijn leven heb ervaren. Ik nam van bijna niemand meer iets aan op dat vlak, veel te onveilig en vaak vond ik de coaches te onervaren en nam ze niet serieus meer. Natuurlijk kan ik om bepaalde delen uit de sessies nog steeds heel hard lachen.

Dankjewel lieve Roos voor de inzichten die mijn leven weer betekenis hebben gegeven en dat ik weer kan genieten van de kleine dingen.

— Mathilde

Iedere keer als ik binnenkwam had ik het gevoel dat ik iedere keer een beetje meer ontlast zou worden. Ik werd dan ook steeds meer ontlast van zware gedachten en bepaalde overtuigingen. Als ik dan weer terugreed naar huis, dan had ik een stroom van ideeën en inzichten hoe ik dingen anders kon gaan doen. Door met jou te praten kreeg ik opheldering, dat verlichtte enorm!

— Claudette

Dank je wel en ontzettend bedankt voor gisteren. Het bezoek heeft me echt goed gedaan! Je aandacht, betrokkenheid, de verkregen inzichten geven me vertrouwen richting de toekomst om zelf intenser van het leven te genieten, maar ook dat dit samen met mijn vrouw gaat gebeuren. Nogmaals dank en kijk uit naar de volgende afspraak.

— Marco

Lieve Roos,

Wat heb ik veel geleerd van jou en wat ben ik dicht bij mezelf gekomen door de coaching maar vooral door de meditatie, wat een bijzondere ervaringen zijn dat geweest. Wauw. Ook heb ik erg veel geleerd over mijn chronische ziekte. Dat is waar ik voor kwam, om mijn ziekte van crohn meer te kunnen gaan accepteren en het onder controle te krijgen.

Het lukt me nu zeker om beter met de Crohn om te gaan het hoort bij mij! Het is zoals het is en dat accepteer ik nu. Ook heb jij mij geleerd om mijn grenzen te kennen, dat ik dingen beter aan kan voelen en hoe ik er mee om kan gaan zoals pijn. Eerst wilde ik maar door en door gaan en er voor weg lopen. Nu kan ik er mee dealen. Ik ben weer van me zelf gaan houden en weet dat wat ik voel goed is, dat heb ik weer terug gevonden. Het geloven in mezelf.De tekens die je krijgt helpen je om precies dat te ervaren wat je ziel nodig heeft. Lieve groet Esther

— Esther

Dank je wel lieve Roos, ik heb de coaching als heel vertrouwd ervaren, je geeft de goede tools mee naar huis en wat ik ook heel fijn vond dat je het op papier zet, er gaan toch dingen langs je heen, op deze manier kun je het thuis nalezen.
Je zegt niets voor, het komt allemaal uit jezelf, je geeft je eigen antwoorden. Jezelf voelen, bij jezelf komen, zo krijg je inzicht in je eigen proces en dat voelt goed.

Dag lieve Roos, liefs, Nelleke

— Nelleke

Relatietherapie:
Ik heb de sessie als heel waardevol ervaren! Ik vond het mooi om te zien hoe hij zich heeft opengesteld en ik denk dat jij enorm de vinger op de zere plek hebt weten te leggen. Het heeft ons bepaalde patronen doen inzien, waar we ons zelf niet bewust van waren. En een mooie oefening waar we aan kunnen werken. Nu is het zaak dat we ermee aan de slag gaan. Anoniem

— Anoniem

Ik zegen de dag dat ik Roos leerde kennen. Volledig uitgeput en moe gepraat stapte ik haar praktijk binnen en op dat moment wist ik al dat ik goed zat. Ik ontmoette een zielsverwant. Ik hoefde haar (gelukkig) dan ook niet veel te vertellen en binnen een week lag er een heel helder behandelingsprotocol met een duidelijke doelstelling. Het leven diende letterlijk en figuurlijk licht te voelen en de obstakels daartoe dienden zo snel mogelijk opgeruimd te worden. Vanaf dat moment begon Roos mij te begeleiden op mijn pad naar dat licht en in dit kader woonde ik afgelopen week een thema-avond bij. Een bijeenkomst die kort samengevat een prachtige sfeer van verbondenheid ademde tussen de mensen die net als ik op zoek zijn naar de manier waarop je dit aardse, soms zware leven op een zo mooi en plezierig mogelijke wijze kunt leven. Hoe dat verlangen ook weer in 2018 gestand te doen? Wat wilden we loslaten en wat wilden we op ons pad meenemen? Roos liet het ons met behulp van prachtige muziek, meditaties en rituelen ontdekken en daarmee was deze avond warm, inspirerend en rustgevend. En zo stap ik nu vol vertrouwen en goed gemutst dat nieuwe jaar in. Dank daarvoor Roos en ik wens ook jou een licht en plezierig 2018 toe. Namasté, Hanne

— Hanne

Hoi lieve Roos,

Bedankt! En bedankt voor de afgelopen jaren. Het is een reis geweest, maar wat een ruimte heeft het gebracht om weer te kunnen leven.

Bedankt voor je betrouwbaarheid, je zorgvuldigheid, je resonantie, je kunde.
Ik voel een diepe dankbaarheid en een nieuwsgierigheid om het leven te omarmen, met alles wat het te bieden heeft. 
En wat een gewicht is er van me af.

Heel veel dank Roos, vanuit mijn hart. Je hebt me de tools gegeven mijn krochten te doorworstelen en weer met hoop vooruit te kijken.

Liefs!
Janneke

— Janneke

Wat ben jij toch een bijzonder persoon..., Ik ben erg blij dat ik jou heb mogen ontmoeten al was het door omstandigheden.... Je weet steeds weer mij te raken met de dingen die je uit mijn verleden ophaalt, die je zegt en waar we mee aan de slag gaan om mij een innerlijk beter, en positiever zelfbeeld te geven, en ook vooral dat ik dingen ga verwerken, en ik me meer bewust wordt van mijn eigen ik...gelukkig ben jij er om mij hierin te begeleiden..

De sessie van vanmorgen kwam een beetje raar tot zijn eind, maar was weer een echte eye opener voor me. De "Wond" waar je het over hebt is denk ik, bij mij de meest lastige omdat deze al jaren ingesleten zit, maar ook dit is te verwerken, net als dat ik bezig ben met de rest te verwerken en een plek te geven.

Ik had van te voren nooit bedacht dat het zo heftig zou kunnen worden, en dat je als persoon zoveel in je leven laat gebeuren waardoor je eigenlijk vast komt te zitten in je gevoel, en gevoelens naar anderen verkeerd uit..

Ik wordt me elke keer meer bewust dat er nog genoeg te leren is ,en ben erg blij dat jij die handvatten aanreikt. Dank je voor alle wijsheid die je me nu al meegeeft.. Mooi om te zien, en horen dat jij dingen zo snel op merkt en bespreekbaar maakt. En het dan ook bij het juiste eind te hebben, wat is jou gave...??? Hahaha.

En bedankt weer voor je verslag. Ben er weer erg blij mee, om het nog eens door te kunnen nemen, en na te kunnen lezen.....Is al een hoop besproken en gebeurt, en het voelt nog steeds fijn om met jou stukje bij beetje mijn pad te mogen ruimen en opschonen...en opnieuw te plaveien, met mijn eigen ik en een ieder die een stuk of stukje mee wandelt op mijn pad.

Het voelt veilig en goed! Dank je wel.

Dikke Knuffel voor jou, Paul

— Paul
Home