Praktijk Bewust Zijn voor lichaamsgerichte psychotherapie

Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg

Werkelijke verandering ontstaat als je gaat luisteren naar wat je gevoel je ingeeft en ernaar gaat handelen. Dat kan verwarrend of tegenstrijdig lijken maar zal je de mooiste verwondering en transformaties geven naar groei en innerlijke rust.

Ik werk ruim 35 jaar als coach, therapeut en trainer in mijn eigen praktijk. Ik begeleid mensen die vastlopen in hun leven om uit lijden, pijn en verstrikking te komen en weer lichter en vreugdevoller te leven.
Ik kan je helpen te vertrouwen op je gevoel en innerlijke wijsheid en van daaruit je leven vorm te geven en ten volle te gaan leven.

Dat kan via een individueel traject, maar ook via live of online trainingen.

Roos Plagge

Lichaamsgericht psychotherapeut Coach Trainer

  • Is het tijd voor een herschikking van jezelf en je leven?
  • Blijf je hangen in gevoelens en situaties waar je eigenlijk al lang uit had willen stappen?
  • Weet je dat het anders kan, maar lukt het je niet helemaal dat te veranderen?
  • Heb je al van alles geprobeerd, maar werkt het toch niet helemaal voor jou?
  • Zoek je houvast en steun, een pad dat je kunt bewandelen en de juiste koers voor jezelf?

Dan ben je hier op de juiste plaats, want dat is precies waar ik je bij kan helpen.

Op een prettige en ontspannen manier kan ik je helpen op je pad van groei. Mijn werkwijze is grondig, diepgaand en transformerend.

Kijk rustig even rond op mijn website en als je meer informatie wilt, dan kun je me mailen voor meer informatie of een app sturen.

Dan plannen we een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek.

Contact

Mijn werkwijze

In de sessies wordt je innerlijke behoefte aan groei en herstel aangesproken. We werken niet alleen op het mentale of emotionele vlak, maar betrekken ook wat je voelt in je lichaam. Door met aandacht stil te staan bij lichamelijke sensaties, gevoelens en emoties, komen we snel bij de diepere lagen die om heling vragen.

Deze lichaamsgerichte ingang maakt het therapeutisch proces bijzonder effectief. Onbewuste patronen, oude overtuigingen en diep ingesleten beschermingsmechanismen worden zichtbaar en wat ooit vastzat, kan geheeld worden en weer gaan stromen.

Soms gaat het om oude pijn of trauma’s, blokkades of klachten die niet met praten alleen opgelost kunnen worden. In mijn werkwijze breng ik verschillende technieken samen met intuïtie, levenservaring en inlevingsgevoel waardoor we in diepere lagen kunnen komen.

Ik kijk holistisch naar jou, dat betekent dat ik niet alleen aandacht heb voor het probleem waarmee je komt, maar ook voor de samenhang met andere aspecten van je leven en gezondheid. Mijn specialisatie is therapeutisch coachen, waarin ik samen met jou blokkades, sluiers, trauma’s en oude patronen onderzoek die je belemmeren. Wat zichtbaar wordt, kan worden bevrijd. Door het contact te herstellen op alle niveaus met wie je in essentie bent komt die bevrijding en kun je weer verder.

Cliëntervaringen

Ik weet hoe waardevol het kan zijn om te lezen hoe anderen hun sessies hebben ervaren. Daarom deel ik hieronder, met toestemming, een aantal reacties van cliënten die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden. De ervaringen geven je een gevoel van wat er mogelijk is als je dit pad met mij opgaat.

Gister heb ik mijn slechtnieuwsgesprek-herkansing voor mijn opleiding gehad. Ik heb het gehaald. De punten waarop ik de vorige keer onvoldoende scoorde, scoorde ik nu nog niet helemaal goed op, maar wel veel beter. Ze vonden dat ik gegroeid ben in mijn 'empathische' vaardigheden, omdat ik niet meer dichtklapte toen er voor me allemaal gevoelens gebeurde. Ze vonden het ook heel goed dat ik hulp gezocht heb en daardoor zo gegroeid ben. Verder voel ik me ook echt heel veel beter! Dus bij deze nog een keer, heel erg bedankt!

— Studente

Lieve Roos, wat ben ik blij dat we jou ontmoet hebben en bij jou onder behandeling zijn geweest. Alles ziet er nu gelukkig anders uit dan een jaar geleden. Door de coaching heb ik een en ander weer op een rijtje gekregen waardoor ik geleerd heb op een andere manier de situatie van mijn dochter te benaderen en kon ik uit de emotie, paniek en machteloosheid komen die dit teweeg bracht. In samenwerking met jou is mijn dochter langzaamaan in gaan zien in wat voor vreselijke situatie ze zat en heeft daar ook wat aan gedaan. Ze is inmiddels een sterke opgewekte levenslustige jonge vrouw geworden ik ben je dan ook voor eeuwig dankbaar. Met heel veel liefs.

In het laatste consult veel losgelaten + alle inzichten die ik ervoor al mocht krijgen maakt dat ik even wil stilstaan en dit goed eigen maken. M'n nieuwe ik. :)

Ik ervaar nu hoe het is om lief te hebben (en door een ander geliefd te zijn)  op een heel ander niveau. Ik laat het over me heen komen. Mooi gevoel, zonder er een etiket (en dus verwachtingen) op te plakken. Weer een hele mooie en bijzondere ervaringen. Jeetje, wat ben ik blij met jou en jouw hulp! Ik ben je echt héél dankbaar. Ik blijf het zeggen: Ik gun iedereen een Roos!

— M'n nieuwe ik

Toen ik naar Roos ging was ik al een tijdje bij een psycholoog geweest. Dat hielp mij niet erg. Ik stond negatief in het leven terwijl ik de ondertoon van positief had. Maar dat kon ik maar niet waar maken. Roos heeft mij geholpen om mijzelf weer te vinden en uit een neergaande spiraal te halen. Ze heeft me net geraakt op de punten die ik verkeerd dacht, deze gedachtes zijn omgezet in positief denken. Ik ben echt heel tevreden, ik heb mezelf weer gevonden, heb rust gevonden in mijn lichaam en geniet weer van het leven.

Ik was ook altijd iemand die alles voor zich hield en opkropte. Dat is verleden tijd want in een zwembad alle ballen onderhouden valt niet mee. Nu praat ik erover. Het maakt me ook niet meer uit wat mensen ervan vinden. Binnen 5 maanden had ik het programma afgewerkt en iedereen ziet en merkt het aan mij want ik straal weer.
Dus mensen, het is de moeite waard om aan jezelf te werken.

En Roos is een fantastisch persoon om mee te werken!!!! Het leven is WEL leuk !!!!!

— Vrouw, 43 jaar

Het kennismakingsgesprek dat ik had met Roos bleek voor mij eigenlijk niet nodig. Het voelde direct vertrouwd en veilig. In de sessies die volgden liet Roos mij, volledig objectief, mezelf hervinden. Door het aanbieden van vragen, het geven van andere invalshoeken en door mij in contact te laten zijn met mijn lichaam heeft Roos mij geholpen om mij bewust te maken van mijn unieke zelf en van mijn kracht. Ik verschoof van de verstrikkingen in mijn verstand naar het gevoel in mijn hart en lichaam. Roos liet me zelf dingen voelen en me zelf tot inzichten en conclusies komen. En haar geduld en begrip voor mij liet me op een zachtere manier naar mezelf kijken, wat positief heeft bijgedragen in mijn ontwikkeling. Roos haar hulp heb ik als zeer kundig en als zeer warm ervaren. Achteraf vind ik het verbazingwekkend hoeveel er sinds onze gesprekken positief veranderd is in mijn leven, hoeveel belangrijke keuzes ik heb gemaakt. Nu ik beter in verbinding sta met mezelf geniet ik meer van mijn leven en kan ik eindelijk doen waarvan ik altijd heb gevoeld dat het erin zat: Tekenen en schilderen vanuit mijn hart. Ik ben lang niet uitgeleerd, nieuwe inzichten en ontwikkelingen zullen blijven komen, maar ik voel me zoveel rijker en ontzettend dankbaar.

Ik ben nog steeds erg dankbaar dat ze mij naar jou heeft verwezen en ben jou erg dankbaar voor alles wat je me hebt laten zien en voelen. Het vertrouwen is groot en weet dat wie ik aan je doorstuur op de juiste plek is in jouw praktijk.

— Jeffrey

Hard zijn voor mezelf heeft plaats gemaakt voor een heerlijke zachtheid en geluk. Twijfel aan mezelf en niet weten wat ik wil heeft plaats gemaakt voor acceptatie en het volgen van een yoga opleiding die voelt als thuiskomen
Energie, futloosheid heeft plaatsgemaakt voor een kalme constante energie.

Het moment dat ik de deur in haar bijzondere praktijk binnen liep is mijn leven met 360graden in positieve richting veranderd! De coaching heeft mij het goede pad gewezen.

Als ieder mens het geluk had in zijn leven in contact te komen met Roos zou de wereld er een stuk mooier en lichter uit zien!

Lieve Roos, Bedankt.
Liefs Anne

— Anne

Eind december, na een lange zoektocht langs verschillende therapeuten, besloot ik om de coaching uit te proberen. Door toedoen van een slopende, niet erkende depressie, veroorzaakt door een heftig doorslaap probleem voelde het bijna als een plicht om door te gaan met mijn pelgrimstocht.

Uiteraard ligt de oorzaak bij jezelf en moet je deze ook bij jezelf zoeken maar wat als je daar niet de juiste gereedschappen voor hebt? Ik wilde terug naar het gevoel van het jonge meisje die de wereld aan kon, die positief en vrolijk in het leven stond en vooral ervan kon genieten. Een utopie? Nee, want ooit was dat mijn innerlijk kind en die kon toch niet zomaar weg zijn. Het koste mij zelfs een dierbaar verblijf in het buitenland, na 17 jaar gaf ik het op omdat ik niet meer kon, ik was letterlijk en figuurlijk op.

De coaching is op die wijze ontworpen dat je met je eigen overtuigingen geconfronteerd wordt. Het is Roos die je leidt om die overtuigingen, die in de loop der jaren zijn ingeslopen, te ontmaskeren.

Dankzij Roos en een harde strijd met mezelf, bemerk ik dat ik betere nachten maak waardoor mijn motor langzaam weer op laadt. Ik kan het leven weer aan en het allermooiste ik kan weer van het leven genieten!

Roos, ik ben je dankbaar dat je deze opdracht in het leven op een dergelijk persoonlijke en warme wijze vervuld.

— Vrouw, 42 jaar

Roos kan je leven op een hoger niveau tillen, dit doet zij doorgebruik te maken van haar scherpe intuïtie en de gave zich in je te verplaatsen, zij kan hierdoor haar vinger precies op de zere plek leggen en die zere plek samen met je helen. Zodat je het leven kan leiden dat echt bij je past en waar je je gelukkig en tevreden bij voelt. Ontzettend verfrissend en opgeruimd voelt dat!

— Anne Rijkenbarg

Hoi Roos,

Dankjewel voor vanochtend. Zo fijn om even alles van me af te praten en dat je zo veel van me weet wat ik allemaal heb meegemaakt en ook dat je alles onthoudt. Dat vind ik heel bijzonder en daar ben ik je heel dankbaar voor. Heb al die jaren zo veel aan je gehad en zoveel geleerd, dat maakt echt dat ik altijd toch bij mezelf ben gebleven en alle situaties toch doorstaan heb.

— Danique

Ik ben enorm dankbaar dat ik de trainingen en therapie bij Roos mag volgen. Haar kennis, inzichten en vaardigheden betekenen heel veel voor mij. Ze weet precies de juiste vragen te stellen en geeft mij handvatten waar ik dagelijks echt iets aan heb. Wat ik bij haar leer, helpt mij niet alleen tijdens de training en de sessies, maar vooral ook in mijn dagelijkse leven. Ik voel me gezien, gehoord en gesteund.

— Bianca

Ik wil je enorm bedanken voor mijn mooie verbindende sessies bij jou. De opstellingen, het contact met mijn gevoelens en het naar binnen keren hebben mij steeds meer bij mezelf terug gebracht. Een mooi proces naar steeds meer zelfliefde.

Bedankt dat jij me gesteund hebt op dit pad.

— Renate
Home