Praktijk Bewust Zijn voor lichaamsgerichte psychotherapie

Als je blijft doen wat je altijd deed, blijf je krijgen wat je altijd kreeg

Werkelijke verandering ontstaat als je gaat luisteren naar wat je gevoel je ingeeft en ernaar gaat handelen. Dat kan verwarrend of tegenstrijdig lijken maar zal je de mooiste verwondering en transformaties geven naar groei en innerlijke rust.

Ik werk ruim 35 jaar als coach, therapeut en trainer in mijn eigen praktijk. Ik begeleid mensen die vastlopen in hun leven om uit lijden, pijn en verstrikking te komen en weer lichter en vreugdevoller te leven.
Ik kan je helpen te vertrouwen op je gevoel en innerlijke wijsheid en van daaruit je leven vorm te geven en ten volle te gaan leven.

Dat kan via een individueel traject, maar ook via live of online trainingen.

Roos Plagge

Lichaamsgericht psychotherapeut Coach Trainer

  • Is het tijd voor een herschikking van jezelf en je leven?
  • Blijf je hangen in gevoelens en situaties waar je eigenlijk al lang uit had willen stappen?
  • Weet je dat het anders kan, maar lukt het je niet helemaal dat te veranderen?
  • Heb je al van alles geprobeerd, maar werkt het toch niet helemaal voor jou?
  • Zoek je houvast en steun, een pad dat je kunt bewandelen en de juiste koers voor jezelf?

Dan ben je hier op de juiste plaats, want dat is precies waar ik je bij kan helpen.

Op een prettige en ontspannen manier kan ik je helpen op je pad van groei. Mijn werkwijze is grondig, diepgaand en transformerend.

Kijk rustig even rond op mijn website en als je meer informatie wilt, dan kun je me mailen voor meer informatie of een app sturen.

Dan plannen we een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek.

Contact

Mijn werkwijze

In de sessies wordt je innerlijke behoefte aan groei en herstel aangesproken. We werken niet alleen op het mentale of emotionele vlak, maar betrekken ook wat je voelt in je lichaam. Door met aandacht stil te staan bij lichamelijke sensaties, gevoelens en emoties, komen we snel bij de diepere lagen die om heling vragen.

Deze lichaamsgerichte ingang maakt het therapeutisch proces bijzonder effectief. Onbewuste patronen, oude overtuigingen en diep ingesleten beschermingsmechanismen worden zichtbaar en wat ooit vastzat, kan geheeld worden en weer gaan stromen.

Soms gaat het om oude pijn of trauma’s, blokkades of klachten die niet met praten alleen opgelost kunnen worden. In mijn werkwijze breng ik verschillende technieken samen met intuïtie, levenservaring en inlevingsgevoel waardoor we in diepere lagen kunnen komen.

Ik kijk holistisch naar jou, dat betekent dat ik niet alleen aandacht heb voor het probleem waarmee je komt, maar ook voor de samenhang met andere aspecten van je leven en gezondheid. Mijn specialisatie is therapeutisch coachen, waarin ik samen met jou blokkades, sluiers, trauma’s en oude patronen onderzoek die je belemmeren. Wat zichtbaar wordt, kan worden bevrijd. Door het contact te herstellen op alle niveaus met wie je in essentie bent komt die bevrijding en kun je weer verder.

Cliëntervaringen

Ik weet hoe waardevol het kan zijn om te lezen hoe anderen hun sessies hebben ervaren. Daarom deel ik hieronder, met toestemming, een aantal reacties van cliënten die ik de afgelopen jaren heb mogen begeleiden. De ervaringen geven je een gevoel van wat er mogelijk is als je dit pad met mij opgaat.

In jouw veilige, warme praktijk vond ik eindelijk rust; innerlijke rust. Ik kon me veilig genoeg voelen om los te laten wat me zo moe en ziek maakte. Jouw krachtige coaching en mooie energie hebben mij enorm geholpen in mijn proces naar heelheid en gelukkig zijn. Ik ben en blijf je erg dankbaar.

Zo eens in de zoveel tijd kom ik mensen tegen die jouw hulp heel goed kunnen gebruiken.

Ik raad jou altijd aan. En ze moeten zelf kijken wat ze met die informatie doen. Ik heb nog steeds een heel goed gevoel bij jou en ben jou heel dankbaar voor wat je voor mij hebt gedaan. Zit ook ineens in een hele creatieve fase. En dan niet qua spulletjes in huis of knutselen maar in evt een eigen bedrijfje starten. Ik sta soms echt van mezelf te kijken. Want zover dacht ik nooit. Ik dacht dat ik het niet kon, en nu denk ik juist. Kom maar op, ik kan het. Dus bij deze, dank je wel dat je mijn leven veel leuker hebt gemaakt.

Dank voor je hulp en begeleiding in dit traject. Zoals gezegd vanmiddag had ik geen idee waar ik aan begon vorig jaar juli en had ik dit resultaat niet kunnen bedenken! Bedankt ook voor je geduld in mijn gehannes met afspraken etc. Mocht het nodig zijn hoor je me zeker, maar voor nu ben ik "tevreden" :-)

— Gerard

Hoi Roos,
 
Heel erg bedankt dat jij me verder geholpen hebt in mijn leven en de vrouw te worden die ik graag wil zijn.
 
Groetjes, 
Marjon

— Marjon

Hoi Roos,

Dankjewel voor vanochtend. Zo fijn om even alles van me af te praten en dat je zo veel van me weet wat ik allemaal heb meegemaakt en ook dat je alles onthoudt. Dat vind ik heel bijzonder en daar ben ik je heel dankbaar voor. Heb al die jaren zo veel aan je gehad en zoveel geleerd, dat maakt echt dat ik altijd toch bij mezelf ben gebleven en alle situaties toch doorstaan heb.

— Danique

De basis van de coaching is 'Bronaanpak': probleem bij de bron aanpakken zodat je er nooit meer blind in kunt stappen.

— Vrouw, 27 jaar

Jij hebt me goed geholpen met je coaching. Het was op het persoonlijke vlak, maar parallel daaraan werkte het ook op het professionele vlak. Mijn ontwikkeling in mijn studie. Je bent een kei in je vak! 

— Anita

Een paar maanden geleden heb ik voor het laatst een afspraak bij je gehad. Ik wilde je even laten weten hoe het nu gaat en je als belangrijkste nog bedanken.

Al een lange periode heb ik vele gesprekken met jou gehad in jouw praktijk. Ik heb bepaalde patronen voor mezelf moeten doorbreken die ik
in mijn jeugd noodgedwongen ontwikkeld heb. Je gaf mij bepaalde inzichten met handvaten waar ik mee aan de slag kon om in mijzelf te graven.

Gaande weg heb ik ontzettend veel geleerd over mezelf, want ik wist eigenlijk helemaal niet wie ik echt was en wat ik wilde.
Daardoor heb ik bepaalde keuzes kunnen en moeten maken die zeker niet makkelijk waren, want vaak zat wilde ik tijdens onze gesprekken weglopen en de handdoek in de ring gooien. Maar ik wist dat dit de weg was die ik moest afleggen voor mezelf.
 
Sinds de afgelopen weken besef ik mij de groei die ik heb gemaakt vanaf het moment dat ik voor het eerst in jouw praktijk kwam. Nu besef ik dat ik eindelijk de rust en de balans in mezelf heb gevonden, waar ik na al die jaren zo hopeloos naar opzoek was. Alsof ik nu eindelijk mag rusten en alles nu goed is zoals het op dit moment is. De beschadigde delen in mezelf zijn er nog steeds, maar ik omarm ze nu met liefde. Daardoor sta ik zoveel meer in contact met mezelf en dat voelt zo fijn en gezond. Alsof alles nu eindelijk klopt.

Ondanks dat het natuurlijk je werk is, ben ik je onwijs dankbaar voor het helpen om mezelf terug te vinden. Je hebt me de tools gegeven die ik elke dag nog steeds gebruik, waardoor ik nog steeds groei als persoon en veel zekerder sta in het leven. Ik kan nu zelfs zeggen dat ik meer van mezelf begin te houden.
Ik hoop dat iedereen die bij jou in je praktijk komt en die wilt werken aan zichzelf dit uiteindelijk ook zal ervaren, want het voelt TOP! 

Dus nogmaals, dank je wel!

Dat is ook wel eens leuk om te horen.  :-)

— Vrouw 28 jaar

Toch werkte het weer even confronterend om zo die zinnetjes erbij te schrijven. Zowat iedere keer als ik bij jou vandaan kom voelt het alsof ik een soort geopereerd ben, op energiegebied dan en verstandelijk soms ook. Alles moet even zijn nieuwe draai vinden.

Maar ik voel zo duidelijk dat die veranderingen heel positief zijn (dat blijkt natuurlijk ook wel uit alles), hoe lastig sommige dingetjes ook zijn om los te wrikken. Echt mooi hoe dat werkt, ik ben je heeeeeeel dankbaar voor je hulp.

Graag wilde ik je nog bedanken voor het doorsturen van de inspiratiemail. Ik heb er al diverse malen naar geluisterd. Het is prettig om te horen wat je moet doen. Als je zelf gaat zitten is het toch soms lastiger om naar je gevoel te gaan.

Ik ben blij dat ik (bijna al weer een jaar geleden) de stap heb genomen om naar jou toe te gaan. Ik had zelf niet kunnen bereiken, want ik nu met jou hulp heb bereikt. Af en toe is het nog wel moeilijk, dat ga ik niet ontkennen. Maar dat heeft zijn tijd nodig. Jij hebt mij de tools gegeven om daar mee aan slag te gaan. En het prettige bij jou vind ik dat je niet het gevoel hebt dat “in therapie gaan” heel beladen is. Het wordt op een hele prettige manier aangepakt. Je mag mijn reactie op je website zetten want ik ben namelijk heel blij met jou !!

— Corina

Eind december, na een lange zoektocht langs verschillende therapeuten, besloot ik om de coaching uit te proberen. Door toedoen van een slopende, niet erkende depressie, veroorzaakt door een heftig doorslaap probleem voelde het bijna als een plicht om door te gaan met mijn pelgrimstocht.

Uiteraard ligt de oorzaak bij jezelf en moet je deze ook bij jezelf zoeken maar wat als je daar niet de juiste gereedschappen voor hebt? Ik wilde terug naar het gevoel van het jonge meisje die de wereld aan kon, die positief en vrolijk in het leven stond en vooral ervan kon genieten. Een utopie? Nee, want ooit was dat mijn innerlijk kind en die kon toch niet zomaar weg zijn. Het koste mij zelfs een dierbaar verblijf in het buitenland, na 17 jaar gaf ik het op omdat ik niet meer kon, ik was letterlijk en figuurlijk op.

De coaching is op die wijze ontworpen dat je met je eigen overtuigingen geconfronteerd wordt. Het is Roos die je leidt om die overtuigingen, die in de loop der jaren zijn ingeslopen, te ontmaskeren.

Dankzij Roos en een harde strijd met mezelf, bemerk ik dat ik betere nachten maak waardoor mijn motor langzaam weer op laadt. Ik kan het leven weer aan en het allermooiste ik kan weer van het leven genieten!

Roos, ik ben je dankbaar dat je deze opdracht in het leven op een dergelijk persoonlijke en warme wijze vervuld.

— Vrouw, 42 jaar

Als ik zo terugkijk op de laatste maanden heb ik grote stappen gemaakt en knopen doorgehakt. Dit is mede tot stand gekomen door de bezoeken bij jou. Dat weet ik zeker.

— Bart
Home